diumenge, 26 de gener del 2014

Bombons de xocolato o xocolates

Per nadal em van regalar uns quants motlles per vàries coses.

Un per fer glaçons (el d' "space invaders"), un de cors (per fer xocolates) i un per fer pop-cakes.

Ja que m'hi posava he decidit utitlitzar tots els motlles per fer xocolates. El motlle d'"space invaders" era per fer glaóns però em semblava malaguanyat ja que amb el gel les formes no es veuen massa, així que perquè no fer-ne xocolates? I la metitat del motlle de pop-cakes també semblava útil per això.

INGREDIENTS

Com que no ho havia fet mai vaig agafar tots els tipues de xocolata per fer proves
1 rajola de xocolata per postres
1 rajola de xocolata blanca
1 rajola de xocolata amb llet
Una mica de nocilla (si volem fer-ne alguns de diferents)
Ametlles o avellanes si els volem omplir

A les fotos el meu xicot preguntant-me que comprar... :)

PREPARACIÓ

Posem els motlles allà on treballarem. Com que no en tenia ni idea de com començar vaig fer una recerca a youtbe i em vaig quedar amb les indicacions d'aquesta noia: http://www.youtube.com/watch?v=o8qNIsioc4w


 El primer és desfer la xocolata que volem que quedi per fora. Jo he desfet la xoxolata amb llet ja que pensava que seria la que quedaria més bonica. Ho he fet al microones anant molt amb compte de que no es cremés. Es pot fer al bany maria també però s'ha d'anar amb compte a què no caigui aigua a la xocolata, es faria malbé i l'hauriem de llençar.

Tot i que el motlle de cors és l'unic dels 3 pensat per a fer bombons és el que menys m'ha agradat. Com que te un color molt semblant a la xocolata costava molt veure si estava tot cobert o no. Perquè? Doncs perquè el primer que fem és posar xocolata però només per cobrir les parets del motlle.

Un cop tenim les parets del motlle cobertes els anem posant a la nevera i en 10 minuts ja estarà fred. Treiem el motlle amb el que vulguem treballar de la nevera i l'omplim.

Els bombons rodons els he omplert de nocilla (pot ser nutea també) i amb una ametlla.


 Els motlles de cors els he omplert amb xocolata blanca desfeta i els space invaders amb xocolata amb llet (la meitat de plens només).

Un cop posada la xocolata del "farci" ho tornem a la nevera uns 10 minuts més. Llavors queda posar la capa final, el que taparà el bombó per sota. La nocilla, per més dura que estigui no serà mai sòlida com una rajola, així que ho hem de tapar. Per tapar-ho jo he fet servir xocolata per a postres. També es la que he utilitzat per omplir la mitat dels spaceinvaders.

És important omplir i fer els "toquecitos" que diu la noia de video. Així no queden bombolles ni res i la xocolata es distribueix millor. També hem de mirar que quedi força net el motlle ja que així seran més fàcils de treure els bombons; sinó ens quedaria un bombó gegant.


Un cop ho tenim tot ple de xocolata i ho hem tapat ho posem a la nevera però aquest cop uns 30 minuts.

Després ho treiem dels motlles amb compte i si en queden jo els he guardat amb un tupper a la nevera.


Tot i que no sóc molt fan dels dolços ni de la xocolata crec que han quedat boníssims! És quelcom molt fàcil i força ràpid que crec que faré per quan vingui gent a dinar.








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada